Skip to content

Konwersja w sklepie PrestaShop

Analityczna wiedza o swoim sklepie to podstawa do podejmowania decyzji dotyczących działań marketingowych, których zadaniem będzie zwiększenie przede wszystkim stopnia sprzedaży, czyli wygenerowanego przez sklep zysku. Jedną z najważniejszych informacji jest konwersja, czyli wiedza dotycząca jaki procent odwiedzin sklepu jest skuteczna. Sklepy prestashop oferują możliwość dokładnego śledzenia wyników sklepu.

Czym jest konwersja?

specjalista prestashop

Konwersja to procentowy stosunek osób kupujących, do ogólnej ilości odwiedzin witryny. Jest to podstawowa informacja dotycząca prawdziwego zainteresowania asortymentem, jaki dany sklep proponuje. Wiedza to może stanowić wyjście do zarządzania polityką cenową. Jeżeli konwersja sklepu wynosi mniej niż jeden procent, może to oznaczać tylko jedno. Skoro ilość odwiedzin jest zadowalająca (czyli ilość osób potencjalnie zainteresowanych asortymentem), a konwersja plasuje się na wyjątkowo niskim poziomie, świadczy to o zbyt wysokich cenach, które zniechęcają klientów. Taka informacja może być głównym impulsem do zwiększenia stopnia sprzedaży, a tym samym zysków. Należy jednak pamiętać, że miernik konwersji ma charakter indywidualny. Jego analiza i interpretacja różni się w zależności od branży. W przypadku sklepów handlujących drobnym asortymentem o stosunkowo niewielkim koszcie produktów, konwersja powinna być wyższa. Odbiorcy takich towarów w większości bowiem wchodzą na stronę sklepu, żeby dokonać zakupu. Inaczej rzecz się ma w przypadku sklepu handlującego np. wielkimi maszynami, które kosztują ok. kilku tysięcy złotych. Klienci takich sklepów zazwyczaj planują zakupy z wyprzedzeniem i robią dokładny rekonesans, sprawdzając np. parametry produktów. Nie dziwi zatem fakt, że ilość wejść w tego typu sklepach będzie znacznie większa w stosunku do sprzedaży.

Presta shop a konwersja

konwersja prestashop

Sklepy prestashop umożliwiają dokładne prześledzenie ruchu na stronie i wyników, jakie sklep osiąga. Choć prestashop nie posiada własnego modułu analitycznego, istnieje możliwość zainstalowania wtyczki zewnętrznej. Najbardziej skutecznym narzędziem analitycznym w stosunku do wyników strony jest Google Analitycs, które współpracuje i jest kompatybilne ze sklepami prestashop. Tworzenie sklepów prestashop powinno zatem przewidywać zintegrowanie gotowej witryny z narzędziem analitycznym od Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *